Købsbetingelser
Købsbetingelserne er gældende for alt salg af varer og tjenester i webshoppen. Købsbetingelserne udgør sammen med din bestilling gennem ordrebekræftelsen, det samlede aftalegrundlag for købet. Forbrugerkøb er blandt andet reguleret i forbruger lovgivning, lov om fortrydelsesret, markedsføringslov, person oplysningslov og e-handelslovgivning samt kreditaftale loven. Hvor i disse købsbetingelser kræver skriftlig form, er dette opfyldt ved brug af e-mail.
1. Parter
Sælger er AlfaCare Danmark ApS. Køberen er den person, der er opført som køber i ordren.
2. Gennemførsel af køb i webshoppen
Når du bestiller/tilmelder dig køb i vores webshop, består købsprocessen af følgende punkter:
• Se på produktudvalget i webshoppen
• Vælg produkter og læg i indkøbskurv ved at skrive antal og klik på “Køb” knappen
• Gå til kassen
• Udfyld kontaktinformation
• Vælg betalingsmåde
• Du vil efter afgivning af ordren få en bekræftelse på den e-mail du har angivet i kontaktoplysninger.
4. Bestillings- og aftaleproces
Din ordre er bindende når bestillingen er registreret i vor server. AlfaCare Danmark ApS er samtidig bundet af din bestilling. Du har dog stadig mulighed for at fortryde købet i henhold til lov om fortrydelsesret. Når AlfaCare Danmark ApS modtager din bestilling vil vi bekræfte ordren og automatisk sende en ordrebekræftelse til dig. Læs omhyggeligt ordrebekræftelsen, når du modtager den, og undersøg om ordrebekræftelsen er i overensstemmelse med den afgivne bestilling.
5. Oplysninger givet i webshoppen
AlfaCare Danmark ApS arbejder hele tiden for at give vore kunder så korrekte oplysninger om produkterne som muligt. Vi tager dog forbehold for at slåfejl kan forekomme, hvilket kan betyde vi ikke kan levere i henhold til det der står i Webshoppen, vores markedsføring eller anden måde.
Vi ligger stor vægt på at have et stort sortiment af produkter, hvilket dog betyder, vi i travle perioder kan løbe tør for enkelte produkter. Vi vil i så tilfælde informere dig, hvis det medfører forsinkelse af udover normal leveringstid. Vi forbeholder os ret til at afbryde din ordre eller dele af den, i tilfælde hvor produktet ikke længere er tilgængelig. I sådanne situationer vil du få besked herom, og hvad kan tilbyde dig i stedet. Du vil få muligheden for at acceptere vores nye tilbud, med de ændringer det medfølger eller afbestille ordren.
Som forhandler og juridisk ejer er AlfaCare Danmark ApS er ansvarlig for transaktioner i webshoppen. Dette betyder blandt andet, at kreditkortoplysninger bliver skrevet ind på en sikker krypteret side. Kreditkort nummer opbevares ikke af AlfaCare Danmark ApS. Disse håndteres af vor betalingspartner Elavon.
6. Priser
Du vælger selv om du vil se priser inkl. eller eks. moms ved at krydse af i boksen oppe i højre hjørne på (kun på PC) eller i Kundecenteret.
7. Levering og forsinkelse
Levering af produkterne sker med Bring. AlfaCare Danmark ApS har risikoen for produkterne indtil de overtages af dig. Hvis leveringen forsinkes mere end 10 dage vil vi orientere dig så snart vi har viden herom sammen med information om hvornår leveringen vil ske.
Privatkunder
- Leveringstid er normalt 2-5 dage. Enkelte varer i vores sortiment leveres direkte fra producenten. Længere leveringstid kan derfor forekomme.
- Ordrer over kr. 1500 (inkl. moms) leveres fragtfrit for sendinger op til 20 kg. For større sendinger over 20 kg aftales fragtomkostninger mellem AlfaCare og kunden. Kontakt os for spørgsmål.
- For ordrer under kr. 1500 (inkl. moms) er fragtpris kr. 99,00 for sendinger op til 20 kg. For større sendinger over 20 kg aftales fragtomkostninger mellem AlfaCare og kunden. Kontakt os for spørgsmål.
- Uafhentede pakker bliver returneret efter 14 dage. I sådan tilfælde vil din ordre blive slettet og ordrebeløb minus håndterings- og fragtgebyr på 100 Dkr. Inkl moms bliver krediteret/refunderet. Skulle du alligevel ønske dine produkter skal du lave en ny ordre.
Virksomheder
- Leveringstid er normalt 2-5 dage. Enkelte varer i vores sortiment leveres direkte fra producenten. Længere leveringstid kan derfor forekomme.
- Ordrer over kr. 1500 (inkl. moms) leveres fragtfrit for sendinger op til 35 kg. For større sendinger over 35 kg aftales fragtomkostninger mellem AlfaCare og kunden. Kontakt os for spørgsmål.
- For ordrer under kr. 1500 (inkl. moms) er fragtpris kr. 169,00 for sendinger op til 35 kg. For større sendinger over 35 kg aftales fragtomkostninger mellem AlfaCare og kunden. Kontakt os for spørgsmål.
8. Undersøgelse af produkterne
Efter du har modtaget produkterne, bør du ved først givne lejlighed, undersøge om leverancen stemmer overens med ordrebekræftelsen, og om produkterne har lidt skade under transporten, samt om produkterne har fejl eller mangler.
Kontroller altid forsendelsen ved modtagelse. Ved transportskader må kunden informere AlfaCare skriftlig inden fem (5) dage. Hvis ikke bortfalder muligheden for erstatning for skaden.
9. Reklamation
Dersom produkterne har fejl eller mangler, kan du efter omstændighederne kræve rettelse af fejlen, omlevering, prisafslag, erstatning eller købet ophæves. Fejlen må foreligge når du får produktet i din besiddelse. Fejl du opdager inden 6 mdr. efter du fik produkterne, skal midlertidig regnes for værende fejl, som er opstået før du fik produktet. Besked om fejl eller mangler ved produkterne kan gives os mundlig eller skriftlig. Dette skal ske inden for rimelig tid efter du har opdaget fejl eller mangel. Du alligevel mindst 2 mdr. reklamationsfrist. Retten til at reklamere gælder i 2 år efter du overtog produktet eller 5 år hvis produktet er beregnet til en levetid væsentlig mere end 2 år.
Retten til reklamation følger lovgivning om fortrydelsesret.
10. Fortrydelsesret
Du kan fortryde den indgåede aftale efter forbrugeraftalelovens § 17. Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået det købte eller den første levering i hænde. Fortrydelsesfristen løber dog tidligst fra det tidspunkt, du på skrift (f.eks. på papir eller e-mail) har fået nærværende oplysning om fortrydelsesretten og om, hvem du skal henvende dig til ved udøvelse af fortrydelsesretten. Hvis du f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag den 15. Har du først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.
Hvordan fortryder du?
Inden fortrydelsesfristens udløb skal du underrette den erhvervsdrivende om, at du har fortrudt aftalen. Hvis du vil give denne underretning skriftligt – f.eks. pr. brev eller e-mail – skal du blot sende underretningen inden fristens udløb. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen. Du kan også fortryde aftalen ved at undlade at modtage varen eller undlade at hente varen på posthuset mv.
Underretning om, at du har fortrudt aftalen, skal gives til:
AlfaCare Danmark ApS
Tlf.: 341 18 888
E-mail: info@alfacare.dk
Betingelser for at fortryde aftalen
Det er som hovedregel en betingelse, at du kan tilbage levere varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Eventuel retur forsendelse betales af køber. Tilbagebetaling finder sted inden 14 dage efter vi har modtaget produktet fra dig. Produktet sendes tilbage til os inkluderet original emballage og manualer sammen med Skema om fortrydelsesret.
Returadresse:
ALAB Sömnads AB
Ågatan 1
333 77 Burseryd
Sverige
11. Personoplysninger
AlfaCare Danmark ApS bruger kun de personoplysninger du opgiver til os og som er nødvendige for at gennemføre vore forpligtigelser over for dig. Har du spørgsmål om, hvilke personoplysninger, der er knyttet til dig eller ønsker at gøre brug af din ret til rettelse, spærring, sletning etc. efter personoplysningsloven, kan du kontakte os via e-mail.
Kundedata bliver ikke givet videre til trediepart og opbevares i henhold til datalovgivning.
12. Salgspant
AlfaCare Danmark ApS har salgspant i de leverede produkter ind til købesummen inklusiv renter og omkostninger er betalt i sin helhed.
13. Tvister
Parterne skal til hver en tid forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Såfremt det ikke lykkedes kan du indbringe sagen for forbrugerrådet. Alle tvister løses efter dansk lovgivning.